Veelgestelde vragen

Vragen over tickets

Hoe reserveer ik een ticket?

  • Online: Je kan je ticket online reserveren en direct betalen via Visa- of Mastercard of via overschrijving binnen de vijf dagen. Het ticket krijg je via mail of je downloadt het meteen.
  •  

     

  • Ter plaatse: Ook in het bespreekbureau - Arduinkaai 7, 1000 Brussel – kan je tickets kopen, van dinsdag t.e.m. vrijdag tussen 12:00 en 19:00. Hier kan je cash, met Bancontact of kredietkaart betalen. Je krijgt je ticket meteen mee.
  • Telefonisch: Je kan ook telefonisch reserven van dinsdag t.e.m. vrijdag, tussen 12:00 en 19:00, op het nummer 02 210 11 12. Je betaalt via overschrijving binnen de vijf dagen of onmiddellijk via kredietkaart. Je tickets krijg je via mail of op aanvraag per post.

 

Kan ik mijn ticket omruilen?
Jawel. Je kan je ticket voor een ticket voor dezelfde voorstelling op een andere dag omruilen. Opgelet, dat kan alleen als er nog plaats is op het gekozen moment en tegen een extra kost van €2,5. Je ticket omruilen voor een andere voorstelling of een tegoedbon? Dat kan helaas niet. Terugbetaling van een ticket gebeurt alleen wanneer een voorstelling geannuleerd wordt.
Boekte je een Royal Treat? Dan kan je je ticket gratis omruilen.

 

De voorstelling is vanavond. Kan ik nog een ticket krijgen?
Wanneer de voorstelling niet uitverkocht is, kan je zeker nog een ticket bestellen!
Online kan dat tot 1 uur voor de voorstelling. Daarna kan je aan de avondkassa terecht, tot een halfuur voor de voorstelling.

 

De voorstelling is uitverkocht. (Hoe) kan ik nog aan een ticket geraken?
Wanneer een voorstelling uitverkocht is, kan je je aan de avondkassa vanaf één uur voor aanvang van de voorstelling inschrijven op de wachtlijst. Dit kan alleen ter plaatse, niet telefonisch. Het biedt geen garantie op een plekje in de zaal, maar de kans is groot dat je de voorstelling toch kan bijwonen. Opgelet! Als je op de wachtlijst staat, kan je je tickets enkel cash betalen.
Beproef je je geluk liever online? Neem dan een kijkje op www.ticketswap.nl en ontdek of iemand er zijn ticket verkoopt.

 

Ik kom met een school of groep. Gelden daarvoor aparte voorwaarden?
We helpen je graag zo goed mogelijk. Reserveer daarom niet via de website met je school of groep, maar neem contact op met onthaalmedewerkster Olga Cermelj:

 

Hulp nodig bij omkadering van de voorstelling of op zoek naar educatieve pakketten? Neem dan contact op met publiekswerker Delphine Somers:

 

Scannen jullie tickets vanaf mijn smartphone?
Uiteraard! We moedigen je aan om je tickets niet af te drukken. Zorg ervoor dat je QR-code duidelijk is en de schermverlichting fel genoeg. Dan werkt het systeem perfect.

Tijdens de voorstelling

Ik ben te laat, wat nu?

Oei! Laatkomers worden niet meer toegelaten in de zaal. Zo goed als al onze voorstellingen spelen zonder pauze, dus ook dan kan je niet meer binnen.

 

Kan ik mijn rugzak of jas ergens kwijt?

Ja, zowel in KVS BOX als in KVS BOL zijn er lockers. Voor €1 berg je al je spullen veilig op.
In KVS BOX vind je de lockers links naast het onthaal.
In KVS BOL vind je de lockers op -1.

 

Waar kan ik mijn plooifiets zetten?

In KVS BOX: in het fietsenrek vlak na de inkomdeur.
In KVS BOL: achter de ticketbalie.

 

Mag ik eten en drinken in de zaal?

Neen. Voor en na de voorstelling kan je wel iets drinken in onze bar.

 

Mag ik foto’s of filmpjes maken tijdens de voorstelling?

Neen. Je mobiele telefoon moet je tijdens de voorstelling uitzetten. Vlak voor de voorstelling en tijdens het applaus mag je wel foto’s en filmpjes maken. Tag je ons dan met @kvsbrussels?
KVS zorgt trouwens zelf voor prachtige beelden van de voorstellingen. Krijg je die graag? Neem dan gewoon even contact op.

 

Kan ik naar buiten tijdens de voorstelling?

Het kan natuurlijk gebeuren dat je om een dringende reden de zaal moet verlaten. Doe dat dan zo stil mogelijk om de andere kijkers en de spelers niet te storen. Eens buiten mag je niet meer terug naar binnen.

 

Wat als ik de taal waarin de voorstelling wordt gespeeld niet machtig ben?

We streven ernaar de voorstellingen begrijpbaar te maken in zowel het Nederlands, Frans en Engels, al dan niet via boventiteling. Check de webpagina van de voorstelling voor meer details.

 

Ik werd bestolen/ maakte een lelijke val tijdens een voorstelling.

We hopen natuurlijk dat zoiets niet gebeurt. Maar je betreedt de gebouwen van KVS op eigen risico. KVS is dus niet aansprakelijk voor ongevallen.
 

Toegankelijkheid

Ik wil graag wat extra omkadering bij de voorstelling. Hoe en waar kan ik die krijgen?
Wij organiseren regelmatig gratis voor- of nagesprekken met de dramaturgen of makers. De data vind je terug op de webpagina van de voorstelling. Daarnaast vind je in de KVS-krant interviews met makers en achtergrondinfo bij eigen voorstellingen.
Op zoek naar uitgebreide(re) omkaderingspakketten? Dan kan je ook altijd contact opnemen met publiekswerker Delphine Somers:

  • 02 210 11 43
  • scholen@kvs.be

 

Ik ben slechthorend. Wat nu?
Voor toeschouwers met een hoorapparaat is er een ringleiding in KVS BOL en KVS BOX. Ringleiding is een draadloos systeem voor hoorapparaten met een T-stand. Het systeem versterkt het scènegeluid en filtert omgevingsgeluiden weg. Wil je hiervan gebruik maken? Vermeld dat dan even bij de reservatie van je ticket (via telefoon of e-mail). Zo kunnen we je zo goed mogelijk helpen.

 

Kan ik met een rolstoel naar de voorstelling komen?
Ja, zowel KVS BOX als KVS BOL zijn toegankelijk voor rolstoelgebruikers. Kom je met een rolstoel – een gewoon of elektrisch model? Bel ons dan even om je tickets te reserveren en vermeld dit. Dan kan je ons ook meteen laten weten of je tijdens de voorstelling al dan niet in je rolstoel plaats wilt nemen.

 

Ik ben slechtziend. Is er een audio-inleiding of -beschrijving?
Jammer genoeg kunnen we (nog) geen audio-inleiding of -beschrijving aanbieden bij onze voorstellingen. Wel helpen we je graag aan een zo goed mogelijke plek. Bel met onze ticketbalie (02 210 11 12), samen gaan we na hoe we je een optimale ervaring kunnen bezorgen.

Mobiliteit – Event Pass

Hoe werkt dat, die Event Pass?
Met de Event Pass verplaats je je gratis door Brussel met de MIVB of De Lijn op de dag van de voorstelling. Dat gaat in 3 simpele stappen, die je vanaf 3 dagen voor de voorstelling al kan uitvoeren.

  1. Kies Event Pass op het scherm van een van de 375 GO-verkoopautomaten.
  2. Voer de 9-cijferige code in die je terugvindt op je KVS-ticket.
  3. Neem je Event Pass en klaar!

 

Is mijn Event Pass nog bruikbaar na middernacht?
De Event Pass blijft geldig tot 06:00 de dag na het event. Vindt de voorstelling plaats op een vrijdag of zaterdag? Dan kan je ook mee met de Noctis-bussen. Die rijden vanaf middernacht tot 03:00 elk halfuur door Brussel.

 

Wat als er geen GO-verkoopautomaat is aan mijn tram- of bushalte?
Iedereen kan zijn/haar Event Pass vanaf 3 dagen voor de voorstelling opnemen. Werkt de GO-verkoopautomaat niet? Dan kan je naar een van de 375 andere verkoopautomaten gaan.

 

Wat moet ik doen als ik mijn ticket met de Event Pass-code kwijt ben of als het ticket gestolen wordt?
Je krijgt een duplicaat van het ticket met dezelfde Event Pass-code. Als blijkt dat de Event Pass toch gebruikt werd, kan KVS hiervoor niet verantwoordelijk worden gesteld.

Account

Ik weet mijn inloggegevens niet meer. Hoe log ik nu in?
Je kan op elk moment je gegevens opvragen via de knop: ‘Verstuur mijn inloggegevens naar mijn e-mailadres’.

 

Ik weet mijn inloggegevens niet meer en kan ze ook niet opvragen omdat ik ondertussen een nieuw e-mailadres heb. Wat nu?
Stuur een e-mail met je oude én nieuwe e-mailadres naar info@kvs.be. Wij passen het zo snel mogelijk aan.

 

Ik heb problemen bij het aanmaken van een account. Hoe kan dat?
Waarschijnlijk gebruik je een verouderde internetbrowser. Check hier welke versie je hebt en of deze geüpdatet moet worden.